חכם יהושע שלמה ארדיט נולד לאימו חנה ולאביו חיים נסים יעקב בשנת תקמ"ט (1789) באיזמיר שבתורכיה.
אביו שהיה סוחר פרנסו, וכך זכה להקדיש את כל עיתותיו לעסק התורה. בשנת תר"א (1841), בצוק העיתים, התבטל קביעות תלמודם של תלמידי החכמים באיזמיר, שנקבע בזמן רבותיו הראשון לציון, החכם רפאל יוסף חזן וחכם יצחק מאיו. נשא ונתן עם חכמי דורו ותוכם חכם חיים בנימין פונטרימולי, מחבר ה'פתח הדביר'.
בשנת תרכ"ד (1864) חכם יהושע שלמה ארדיט (מירקאדו) זכה להוציא לאור את חלקו הראשון של ספרו על מסכת כתובות 'חינא וחסדא', בשנת תרל"ד (1874) את חלקו השני.
חכם יהושע שלמה ארדיט האריך ימים, וזכה לראות בנים ובני בנים. בנו הבכור חכם רפאל יעקב ובנו חכם משה נפטרו בחייו. בנו חכם יצחק האריך ימים אחריו. במהלך חייו סבל ייסורים, היה חולה מוסכן ונרפא ממחלתו.
חכם יהושע שלמה ארדיט (מירקאדו) נפטר ביום ה' סיוון בשנת תרל"ו (1876).
חלקו השלישי של חיבורו 'חינא וחסדא' יצא לאור לאחר מותו בשנת תרל"ז (1877). חלק ראשון של ספר דרשותיו 'איש מבין' יצא לאור בשנת תרמ"ט (1889), וחלקו השני בשנת תרס"ה (1905). חיבורו על ה'י"ד החזקה' של הרמב"ם עמד בכתב ידו, ואינו נמצא בידינו.
This Sabbath is called the Bridal Sabbath, indicating the giving of our Torah, on this date and in those days, on the Festival of Shavuot. Truth is, one should know why it was so named, and not [named] the Sabbath of the Giving of the Torah…In my modest opinion, the reason is as follows: It is common knowledge that towards their wedding, a bridegroom spends large amounts of money on his bride because of his love for her, sends her clothing and jewelry, and may also buy her a bonnet for her head, and pretty shoes of good quality…which is not the case after the wedding… He does love her, although it is not the same as the moment of the marriage…It is thus clear why this Sabbath is called the Bridal Sabbath. It signals the Giving of the Torah from Sinai in our day, at which moment the reception of which will be with great love…and not as it might be later, after the marriage as it were.